Aktualności

Z pomocą kamer termowizyjnych buduj bezpieczniejsze i inteligentniejsze samochody

Korzyści z zastosowania kamer termowizyjnych Teledyne FLIR w systemach ADAS i pojazdach autonomicznych

BEZPIECZEŃSTWO

Kamery termowizyjne widzą przez 24 godziny na dobę w różnych warunkach, w tym w ciemności, świetle słonecznym, blasku reflektorów, cieniu i w większości przypadków we mgle.  Szczególnie dobrze radzą sobie z wykrywaniem pieszych, rowerzystów, dużych zwierząt i innych niechronionych użytkowników dróg.

MĄDRZEJ

Termowizja wypełnia luki wydajnościowe w miejscach, gdzie istniejące czujniki wizyjne mają problemy.  Zapewniają redundancję, a także uzupełniają istniejące czujniki widzialne, radary i LIDAR, aby natychmiast poprawić algorytmy wykrywania i klasyfikacji dzięki wielospektralnej fuzji czujników.

BEZPIECZNIE

Firma Teledyne FLIR jest światowym liderem w dziedzinie jakości i produkcji kamer termowizyjnych do zastosowań motoryzacyjnych, obronnych, przemysłowych i komercyjnych.  Firma Teledyne FLIR produkuje jedyny wytwarzany w USA czujnik termowizyjny, który posiada certyfikat samochodowy i został zainstalowany w prawie milionie pojazdów osobowych.

Poznaj naszych klientów i partnerów

ZOOX

Plus

ADASTEC

veoneer

Produkty i rozwiązania

Rozpocznij testowanie za pomocą systemu Teledyne FLIR ADK™.

Teledyne FLIR Automotive Development Kit (ADK) oferuje instalację typu plug-and-play, która umożliwia rozpoczęcie testowania kamer termowizyjnych w projektach rozwojowych ADAS i AV. Zawiera on kamerę termowizyjną Boson® o rozdzielczości 640 x 512 w ogrzewanej, odpornej na warunki atmosferyczne obudowie IP67 oraz interfejsy USB, GMSL lub FPD-Link. Osoby zainteresowane systemem wspomagania termowizyjnego dla współczesnych pojazdów proszone są o zapoznanie się z produktem PathFindIR II.

FLIR ADK™

Termowizja dla konstruktorów systemów ADAS i AV

ODKRYJ

Rozpocznij testowanie algorytmów, korzystając z bezpłatnego zbioru danych termicznych

Darmowy zbiór danych obrazów termowizyjnych dla twórców algorytmów ADAS i AV, umożliwiający szybką ocenę działania algorytmów bezpieczeństwa pojazdu, testowanie sieci neuronowych i czujników termicznych, takich jak FLIR ADK™. Zawiera on ponad 26 000 opisanych obrazów termicznych i RGB wykonanych w dzień i w nocy. Zbiór danych obejmuje klasyfikację piętnastu grup: rower, samochód, motocykl, autobus, pociąg, ciężarówka, sygnalizacja świetlna, hydrant przeciwpożarowy, znak uliczny, pies, deskorolka, hulajnoga z wózkiem i inne pojazdy.  Więcej

Kup urządzenie PathFindIR™ II dla współczesnych modeli pojazdów

PathFindIR II może być zainstalowany w wielu współczesnych pojazdach i jest wyposażony w wydajny system termowizyjny, który pomaga wyraźnie widzieć zagrożenia na drodze w całkowitej ciemności. Wykrywa obiekty emitujące ciepło, takie jak pojazdy, ludzie i zwierzęta, bez potrzeby używania światła i poza światłami reflektorów. Zapewnia widoczność przez kurz, dym i większość mgły, zwiększając bezpieczeństwo pojazdu.

PathFindIR™ II

System poprawiający widoczność kierowcy we współczesnych pojazdach

ODKRYJ

Pliki wideo

Automatyczne hamowanie awaryjne połączone z termowizją może uratować życie

Istniejące systemy AEB są obsługiwane przez radar i kamery widzialne, a nie posiadają kamery termowizyjnej. W naszym teście wykazaliśmy, że kamery termowizyjne Teledyne FLIR i pojazd badawczy konsekwentnie zatrzymywały się bezpiecznie w trudnych warunkach.

Kamera termowizyjna i automatyczne hamowanie awaryjne

Testowanie automatycznego hamowania awaryjnego przy użyciu kamer FLIR

Trzy testy przeprowadzono zarówno w warunkach dziennych, jak i w ciemności, co daje sześć zestawów danych i 35 łącznych przejazdów testowych z wykorzystaniem dorosłego pojazdu Euro NCAP Pedestrian Target (EPTa). Wyniki testów były obiecujące. We wszystkich testach, we wszystkich 6 przypadkach, system AEB skutecznie zatrzymał pojazd VUT przed osiągnięciem celu EPTa.

Tworzenie bezpieczniejszych dróg jutra

Nawet w najtrudniejszych warunkach drogowych zachowaj jasność jazdy. Żadna technologia nie jest w stanie samodzielnie stworzyć bezpieczniejszych dróg przyszłości.  Dzięki możliwościom trzech zestawów różnych czujników, w tym termowizyjnego, można osiągnąć to, co niemożliwe.

Zasoby

Wyniki badań: AEB w połączeniu z kamerą termowizyjną może uratować życie

Przeczytaj wyniki testów, które pokazują, jak kamery termowizyjne połączone z AEB pomagają ratować życie.

Co inżynierowie i konstruktorzy z branży motoryzacyjnej powinni wiedzieć o termowizji

Dowiedz się, jak dodanie kamer termowizyjnych do pojazdów może poprawić bezpieczeństwo na drogach, umożliwiając bardziej zaawansowane automatyczne hamowanie.

Dwie kamery termowizyjne są lepsze niż jedna

W tej publikacji wyjaśniono, w jaki sposób termowizyjny system stereowizyjny umożliwia postrzeganie trójwymiarowe w każdych warunkach oświetleniowych i pogodowych.

Źródło artykułu i fotografii: https://www.flir.eu/oem/adas/

Chcesz wiedzieć więcej?

Dowiedz się więcej o kamerach termowizyjnych. Napisz do nas.

Zostaw komentarz