Aktualności

Europejski zestaw danych termowizyjnych o ruchu drogowym

FLIR wprowadza pierwszy europejski zestaw danych termowizyjnych użyteczny w opracowywaniu pomocy dla kierowców motoryzacyjnych

Innowacyjny zestaw danych rozszerza zasięg geograficzny dając badaczom i programistom możliwość przyspieszenia testowania czujników termowizyjnych w zastosowaniach motoryzacyjnych.

Zaprojektowany, aby pomóc naukowcom, programistom i producentom samochodów w poprawie i przyspieszeniu pracy w zakresie bezpieczeństwa, zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS), automatycznego hamowania awaryjnego (AEB) i systemów pojazdów autonomicznych (AV), zestaw danych zawiera tysiące, opatrzonych komentarzem, zdjęć termicznych wykonanych w ciągu dnia, nocy i różne scenariusze pogodowe z sześciu miast w całej Europie.

Nowy europejski, regionalny zestaw danych zawiera adnotacje graficzne zarejestrowane w Londynie (Anglia); Paryż (Francja); Madryt, Toledo, Granada i Malaga (Hiszpania). Zestaw danych, zebrany za pomocą kamer termowizyjnych i RGB firmy FLIR w celu identyfikacji różnych atrybutów krajobrazów miejskich, zawiera łącznie 14 353 zdjęć termowizyjnych z adnotacjami, w celu usprawnienia testowania i ewolucji splotowych sieci neuronowych (CNN). Zdjęcia zostały wykonane w różnych warunkach jazdy w każdym mieście, w tym w różnych warunkach oświetleniowych i pogodowych. Podobnie jak wcześniej opublikowane zbiory danych termowizyjnych dla San Francisco w Kalifornii i Santa Barbara w Kalifornii, europejski zestaw danych zawiera adnotacje obrazkowe dla samochodów, innych typów pojazdów, osób, rowerów i znaków.

Dwa poprzednie zestawy danych zostały pobrane 5000 razy, a nowe obrazy i filmy z europejskiego zestawu zostaną dodane do rosnącej biblioteki dostępnych filmów i obrazów w celu dalszego przyspieszenia szkolenia CNN w zakresie danych termicznych. Dzięki włączeniu zestawu danych termicznych do projektowania i rozwoju motoryzacji badacze i programiści mogą opracowywać bardziej niezawodne systemy ze względu na zdolność klasyfikacji termowizyjnej do klasyfikowania celów.

„Rozszerzając ofertę zestawów danych termicznych systemów wizyjnych FLIR o duże europejskie miasta, umożliwiamy naukowcom i programistom rozpoczęcie korzystania z termowizji w celu zwiększenia bezpieczeństwa motoryzacyjnego” – powiedział Mike Walters, wiceprezes ds. Zarządzania produktami kamery termowizyjne i wizyjne w firmie  FLIR System. „Aby zwiększyć bezpieczeństwo na drogach, połączenie obrazowania termicznego i sztucznej inteligencji z kamerami światła widzialnego, LIDAR i radarem pozwala producentom samochodów tworzyć bardziej kompleksowe i redundantne systemy identyfikacji i klasyfikacji obiektów jezdnych i pieszych.”

Dysponując ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w branży motoryzacyjnej, FLIR nieustannie rozwija i unowocześnia kompleksowe podejście do termiki w systemach ADAS, AEB i AV. Oprócz tworzenia nowych zestawów danych wizyjnych, w systemach ostrzegania kierowców pochodzących od producentów samochodów, w tym General Motors, Volkswagen i Mercedes-Benz, znajduje się ponad 700 000 samochodowych czujników termicznych FLIR. Testy przeprowadzone przez FLIR wykazały, że kamery termowizyjne mogą znacznie poprawić wydajność jazdy w nocy w porównaniu z obecnymi systemami AEB, które wykorzystują radar i kamery widzialne, co jest szczególnie cenne, ponieważ większość wypadków z udziałem pieszych ma miejsce w nocy. W wyniku tych testów i możliwości firma FLIR współpracuje obecnie z kilkoma firmami robotaxi, producentami samochodów i dostawcami pierwszego poziomu, takimi jak Veoneer, w celu wprowadzenia tej możliwości na rynek do systemów AEB i AV.

Zestaw danych jest dziś dostępny na całym świecie, a więcej informacji można znaleźć na stronie: https://www.flir.com/oem/adas/dataset/european-regional-thermal-dataset/

Chcesz wiedzieć więcej?

Jeżeli interesuje Cię temat optymalnego pomiaru człowieka kamerą termowizyjną napisz do nas.

Zostaw komentarz